Czym dokładnie jest SEM i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania?Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to rodzaj marketingu internetowego, który polega na bezpośredniej sprzedaży witryny lub firmy za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Bing i Yahoo. SEM obejmuje dwie podstawowe podkategorie: płatne reklamy w wyszukiwarkach, znane również jako PPC (pay-per-click advertising) oraz optymalizację wyszukiwania organicznego (organic search optimization), która odnosi się do sposobów upewnienia się, że Twoja witryna posiada odpowiednie pozycjonowanie na stronach wyników wyszukiwarek, gdy użytkownicy szukają odpowiednich słów kluczowych związanych z Twoją firmą. W tym artykule poznasz różne rodzaje SEM i dowiesz się, w jaki sposób można je wykorzystać do rozwoju Twojej firmy. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym, czytaj dalej, aby szybko się z nim zapoznać.

Podstawy PPC

Reklama pay-per-click to rodzaj reklamy internetowej, w której reklamodawcy płacą za każde kliknięcie w ich reklamę. Może się to odbywać za pośrednictwem sieci reklamowej lub poprzez zakup powierzchni reklamowej w serwisach takich jak Google czy Facebook. Sieci reklamowe to firmy zewnętrzne, które łączą reklamodawców z witrynami, na których chcą zamieszczać reklamy. Reklamy CPP pojawiają się na górze wyników wyszukiwarek, a klikalna reklama prowadzi do strony docelowej, która zachęca użytkownika do kliknięcia w witrynę reklamodawcy. Koszt za kliknięcie w reklamie CPP zależy od poziomu konkurencji reklamy. Oznacza to, że reklamodawcy, którzy licytują najwyższe stawki, będą mieli swoje reklamy wyświetlane na górze wyników z wyższą ceną za kliknięcie niż reklamodawcy, którzy licytują niższe kwoty.

Podstawy organicznego SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces optymalizacji strony internetowej w celu podniesienia jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje on taktyki optymalizacji on-page i off-page, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny dla wyszukiwarek. Wyszukiwarki, takie jak Google, stosują algorytmy, aby określić, które strony pojawiają się na szczycie wyników wyszukiwania. W idealnym świecie w czołówce wyników znajdowałyby się tylko najbardziej dokładne i przydatne zasoby związane z wyszukiwanym zapytaniem. Jednak nie zawsze tak jest. Różne wyszukiwarki mają różne zasady dotyczące tego, co uważają za treści wysokiej jakości. Celem osoby zajmującej się SEO jest sprawienie, by witryna była jak najbardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek, aby zwiększyć szanse na pojawienie się na szczycie organicznych wyników wyszukiwania.

Techniki płatnej reklamy dla SEM

Badanie słów kluczowych to pierwszy krok w każdej kampanii SEM. Chodzi o to, aby dowiedzieć się, czego ludzie szukają, aby móc tworzyć treści wokół tych słów kluczowych. Następnie, chcesz umieścić te treści przed tymi ludźmi za pomocą różnych płatnych metod reklamowych. Sieci reklamowe - Facebook, Google i inne sieci reklamowe online mogą być doskonałymi miejscami do rozpoczęcia reklamowania swojej grupy docelowej. Sieci te mają wbudowane narzędzia do targetowania, dzięki czemu można dotrzeć z reklamami do osób, które najprawdopodobniej będą chciały kliknąć na reklamę. Posty sponsorowane - Posty sponsorowane to świetny sposób na zwiększenie ruchu na blogu. Płacisz za zamieszczenie wpisu na innej stronie, a sieć wysyła ruch do Twojego wpisu.